Veelgestelde vragen

Ik huur een comfortwoning

Ik huur een comfortwoning. Wat gaat er veranderen?

Voor u verandert er niets. U kunt gewoon in uw woning blijven wonen. BrabantZorg houdt zich aan de belofte die zij aan u hebben gedaan voor zowel de (keuze)diensten als de thuiszorg. U kunt dus gebruik blijven maken van de keuzediensten.

Blijft mijn huur hetzelfde?

Ja, uw huur blijft hetzelfde. Uiteraard geldt wel de jaarlijkse huurverhoging. De servicekosten die u aan BrabantWonen betaalt, blijven ook gelijk. Dit zijn kosten die u bijvoorbeeld betaalt voor de schoonmaak van de algemene ruimten.

Kan ik nog wel thuiszorg en huishoudelijke thuiszorg afnemen?

BrabantZorg blijft thuiszorg en huishoudelijke thuiszorg garanderen.

Kan ik gebruik blijven maken van het restaurant en de andere activiteiten (bingo, koffie-uurtje, kaarten, knutselen)?

Ja, hier kunt u gewoon gebruik van blijven maken. Uiteraard houden we rekening met de huidige coronamaatregelen én de afspraken hierover. Deze afspraken kunnen per locatie anders zijn.

Mag ik van zorgaanbieder wisselen?

Ja, dat mag als u uw:

  • huurcontract laat omzetten naar een standaard huurcontract bij BrabantWonen. Neem hiervoor contact op met BrabantWonen op telefoonnummer 088 281 62 90. Meer informatie hierover vindt u in de brief die u van ons ontvangen heeft.
  • zorgafspraak bij BrabantZorg beëindigt via uw wijkverpleegkundige.

Kan ik mijn huurcontract omzetten naar een standaard huurcontract bij BrabantWonen?

Ja, dat kan. Uw huur blijft hetzelfde, de (keuze)diensten komen te vervallen. U krijgt van BrabantWonen een aanpassing van uw huurcontract. U maakt dus geen gebruik meer van de keuzediensten en betaalt hiervoor ook geen bijdrage meer van € 10,50 per maand. Ook kunt u geen gebruik meer maken van de servicediensten van BrabantZorg (maaltijden, welzijn etc.). Meer informatie hierover leest u in de brief die u van ons heeft ontvangen. Wilt u uw huurcontract omzetten? Of heeft u vragen hierover? Neem dan contact op met BrabantWonen op telefoonnummer 088 281 62 90.

Ik was nu verplicht bij KPN een contract af te sluiten. Mag ik van provider wisselen?

Ja, u mag van provider wisselen. Let op, niet alle providers zijn beschikbaar binnen uw complex. Maakt u gebruik van technische hulpmiddelen zoals opvolging alarmering? Dan vraagt BrabantZorg hiervoor een stabiel netwerk. Het is goed om daar rekening mee te houden bij uw keuze.